Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ


ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΤΜΗΜΑ Α2: Βιωματικές προσεγγίσεις (παιχνίδια ρόλων) συζήτηση-προβολή της προαναφερόμενης ταινίας.

ΤΜΗΜΑ Α1:Ενημέρωση - συζήτηση - επεξήγηση εννοιών σχετικών με τη σχολική βία. Παρακολούθηση ταινίας "το κόκκινο μπαλόνι".
ΤΜΗΜΑ Β1: Παιγνιώδεις δραστηριότητες για ανίχνευση-αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων και διαχείριση εντάσεων.
ΤΜΗΜΑ Β2: Ανάγνωση παραμυθιών σχετικά με την "κακία" και το "φόβο". Στη συζήτηση που ακολούθησε ως αφόρμηση χρησιμοποιήθηκε η ταινία "κόκκινο μπαλόνι" ως αφόρμηση καθώς και η σχετική αφίσα που επιμελήθηκαν οι μαθητές. Οι δράσεις θα συνεχιστούν με ζωγραφική.
ΤΜΗΜΑ Γ1: Συζήτηση για έννοιες σχετικές με τη σχολική βία και παιχνίδια συνεργασίες (βιωματικά).
ΤΜΗΜΑ Γ2: Συζήτηση σχετικά με τη σχολική βία-ανάγνωση κειμένων-άρθρων από εφημερίδες - παιχνίδια ρόλων. Οι ομάδες έγραψαν συνθήματα σχετικά με τη σχολική βία.
ΤΜΗΜΑ Δ1:Συζήτηση με τα παιδιά. Ρωτήθηκαν αν έζησαν παρόμοιες καταστάσεις ή αν άκουσαν κάτι σχετικό. Δημιουργία αφίσας-ζωγραφιάς με θέμα τη σχολική βία. Παιχνίδι ρόλων συνεργασίας.
ΤΜΗΜΑ Δ2: Παρακολουθήσαμε την ταινία " το κόκκινο μπαλόνι" και ακολούθησε συζήτηση για έννοιες σχετικές με τη σχολική βία, καταγράψαμε συναισθήματα που προκαλεί η βία, προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης και ζωγραφίσαμε σκηνές. Η δράση μας θα συνεχιστεί και με άλλες δραστηριότητες.

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 -ΔΡΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ.


6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 - ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.ΔΡΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ.Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων Ε1-Ε2-ΣΤ1-ΣΤ2 παρουσίασαν στους μαθητές την ταινία μικρού μήκους «Το κόκκινο μπαλόνι». Η ταινία είναι Γαλλική, σε σκηνοθεσία Αλμπέρ Λαμορίς με τους: Πασκάλ Λαμορίς , Σαμπίν Λαμορίς , Ζορζ Σελιέ και περιγράφει πως ένα μικρό αγόρι βρίσκει δεμένο σ' ένα στύλο, στους δρόμους του Παρισιού του 1950, ένα κόκκινο μπαλόνι. Το παίρνει μαζί του κι από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα το μπαλόνι ακολουθεί το αγόρι παντού. Κάτι που προκαλεί τον φθόνο των άλλων αγοριών που παίζουν στους δρόμους.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για το θέμα της ταινίας. Διευκρινίστηκαν έννοιες σχετικές. Επισημάνθηκε ότι η σχολική βία υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κορυφώνεται στο λύκειο. Η βία διακρίνεται σε σωματική και συναισθηματική. Οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν στα παιδιά πώς νιώθουν ο θύτης και το θύμα, εστίασαν στον ρόλο των εκπαιδευτικών και των γονέων και τόνισε ότι σε αυτή την διαδικασία έχουν πολύ σημαντικό ρόλο οι γονείς, καθώς πρέπει να καλυφθούν οι ανάγκες του παιδιού και οι ανασφάλειές του, εξηγώντας τους τις προεκτάσεις που παίρνει το θέμα όταν το παιδί γίνεται πλέον ενήλικας.
Δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να αντιληφθούν τι σημαίνει εκφοβισμός και κυρίως τι σημαίνει διαδικτυακός εκφοβισμός. Δυστυχώς τα φαινόμενα βίας δεν καταγγέλλονται εύκολα από τα θύματα και οι θύτες δρουν ανενόχλητοι. Εμείς, εξηγήσαμε στα παιδία ότι η βία είναι σωματική, λεκτική και ψυχολογική και τους προτείναμε να μην διστάζουν να απευθύνονται στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και να καταγγέλλουν τέτοια φαινόμενα.Οι δράσεις μας θα συνεχιστούν σε πρόσφορες διδ. ώρες με εργασίες όπως δημιουργία σχετικών κόμικ κλπ. και θα παρουσιαστούν από το ιστολόγιό μας.